|
|
|
|
村山誠先生との往復書簡集・第2部 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Bravo Larghetto ! | ラルゲット礼賛! |
|
What is meta-composition ? | メタコム(転作)とは何か? |
|
Thema und Variationen : B.Walter | 「主題と変奏」:B.ワルター |
|
Tempo control of Drama Mucica | テンポの設計 |
|
5-7 tones and 4-8 tones | 五七調と四八調 |
|
New opera in modern Kyotienna | 現代京都語でオペラを書く |
|
Music as art of performance | 再現芸術としての音楽 |
|
Return to naural temperament | 自然音律への回帰 |
|
Not to perform without listening | 聴かずして弾く能わず |
|
Forget not your intention | 初心忘るるべからず |
|
Makizou Nakagawa | 中川牧三、世界最高齢指揮記録 |
|
Emmanuel Metter | エマヌエル・メッテル |
|
Paradox of modern music | 現代音楽の自己矛盾 |
|
Classical school to Romantic school | 古典派からロマン派へ |
|
New Year Concert 2003 | ニューイアーコンサート 2003 |
|
Ise Song Story | 伊勢物語 |
|
Opera Miyabica Kyotienna | みやびか |
|
Libretto, Composition, Direction | 台本、作曲、演出 |
|
Sea and River | 海と河 |
|
Drama in Musica | 歌物語 |
|
Live Communication | 生演奏の魅力 |
|
Formula di Cadenza | 花伝律 |
|
Music and Language | 音楽と言語 |
|
Concertino for Drama in Musica | 音楽劇のためのコンチェルティーノ |
|
Elegia Kyotienna | 実験作品:「京愁」 |
|
New Opera from Kyoto | 京都から新しい日本語オペラを! |
|
Libretto and Composition | 台本と作曲 |
|
Music Town Broadcasting | ミュージック・タウン番組始まる |
|
Bell-ring concerto | 鈴虫協奏曲 |
|
Concert of elephant and bat | 象と蝙蝠のコンサート |
|
Melody and Harmony | 旋律と和声 |
|
High and Low Deviated Temperament | 高偏移音律と低偏移音律 |
|
Music of the Yunnan Province 2 | 桃源郷の音楽 |
|
Music of the Yunnan Province | 雲南省イ族の音楽 |
|
Dan Ikuma: "Luminous Moss" | 団伊玖磨:「ひかりごけ」 |
|
Pentatonic Approach to Music Therapy | 五音音階の音楽療法への応用 |
|
Signal and Noise | 信号と雑音 |
|
Language and Music | 言語と音楽 |
|
DTM in the age of Light Communication | 光通信時代のDTM |
|
Synthesis of Voice | 音声合成 |
|
DTM of the Next Age | 次世代DTM |
|
Experimantal Works | 実験作品 |
|
Distance between Temperaments | 音律間距離 |
|
Combined Scales(3) | 複合音階(3) |
|
Change of Scales | 音階の変遷 |
|
Combined Scale | 複合音階 |
|
Copernican Revolution | コペルニクス的転回 |
|
Non-Linear Music | 非線型の音楽 |
|
Space and Time(2) | 空間と時間(2) |
|
Departure in the Heavy Fog | 五里霧中の船出 |
|
Mecca of Kyoto Opera | 京都オペラのメッカ |
|
Non-Equal Temperament Dodecatonica | 非平均律十二音音階 |
|
Composer and Poet | 作曲と作詞 |
|
Story of the Three Kingdoms | 「三国志」の世界 |
|
On Stage | 舞台論 |
|
The Four Great Musical Arts of Kyoto | 京都の四大芸能 |
|
Liaison Music | リエゾン音楽 |
|
Japanese Opera in Non-Equal Pentatonica | 非平均律五音音階による日本語オペラ構想 |
|
Colour and Tone | 色彩と音階 |
|
Music Scales | 音階論 |
|
Rentarou Taki All Works | 瀧廉太郎全作品 |
|
What is music ? | 音楽とは何か? |
|
100th Anniversary of Rentarou Taki | 滝廉太郎没後100周年 |
|
Report on the New Scale | 新音階の実験結果 |
|
Free Suite: Elegia Kyotienna | 自由組曲「京愁」 |
|
Music of Tibet Buddhism | チベットの声明音楽 |
|
Harmony and Percussion | 和声と打楽器 |
|
Modulation and Transformation | 転調と変調 |
|
A Running Tortoise | 亀よ、走れ! |
|
Pentatonic Scale in Non-Equal Temperament | 非平均律五音音階 |
|
Composition in the brain fields | 脳内作曲法 |
|
Gagaku | 雅楽 |
|
Acoustic Tolerance Test 1000(2) | 耐聴テスト1000(2) |
|
Forget not songs ! | 歌な忘れそ! |
|
The Improvisational Poet | 即興詩人 |
|
The Purple Flower | 紫の花 |
|
Opera Lyrica Kyotienna | 京都オペラを語る |
|
Space and Time | 空間と時間 |
|
Acoustic Tolerance Test 1000 | 耐聴テスト1000 |
|
Imagination and Inspiration | 空想と啓示 |
|
The Age of DTM is coming | さようなら、マイクロフォン! |
|
Multi-Tempo Song of Autumn Worms(3) | 秋の虫の音楽(3) |
|
Acoustic Sense of Woman | 女性の音感 |
|
B flat minor | 変ロ短調 |
|
Soprano Continuo | 通奏高音 |
|
Multi-Tempo Song of Autumn Worms(2) | 秋の虫の音楽(2) |
|
From Wien to Kyoto | ウィーンから京都へ |
|
Mozart Effect | モーツァルト効果 |
|
Litto Ohmiya: Hirollina Suite 102 | ヒロリーナ組曲102 |
|
Tempo Theory of N. Harnoncourt | アルノンクールのテンポ理論 |
|
Tempo of Karl Boehm (2) | カール・ベームのテンポ(2) |
|
Tempo of Karl Boehm | カール・ベームのテンポ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|